.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی پاسخگوست ؟
زایمان مرگبار به دلیل سهل‌انگاری دربیمارستان امام ساری+ واکنش دانشگاه علوم پزشکی
شمال نیوز : بر اساس آنچه از سوی پزشک معالج این بیمار در پرونده‌اش آمده، در نهایت این مادر بر اثر دلایلی مانند عدم حضور بیهوشی داخلی «قلب»، عدم پاسخ آنکال متخصص قلب، ترک بیمارستان توسط یکی از متخصصان قلب و ... دار فانی را وداع گفت.....

شمال نیوز : یک سایت خبری مدعی مرگ یک زن پس از وضع حمل در بیمارستانی در ساری شد.

به گزارش شمال نیوز، «تابناک» مدعی شد: اوایل آبان‌ماه سال جاری، زن 28 ساله‌ای به نام «م.ه» برای انجام وضع حمل طبیعی به زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) ساری مراجعه کرد و پس از چند ساعت، به رغم عمل موفقیت‌آمیز و در آغوش گرفتن فرزند به دلیل خونریزی شدید داخلی خبر فوتش به اطلاع همراهان رسید؛ رویدادی که بر اساس پرونده پزشکی بیمار و توضیحات پزشک معالجش باید سهل‌انگاری و قصور تیم پزشکی را عامل اصلی آن دانست.

بر اساس آنچه از سوی پزشک معالج این بیمار در پرونده‌اش آمده، در نهایت این مادر بر اثر دلایلی مانند عدم حضور بیهوشی داخلی «قلب»، عدم پاسخ آنکال متخصص قلب، ترک بیمارستان توسط یکی از متخصصان قلب و ... دار فانی را وداع گفت.

در پرونده پزشکی این مرحوم آمده است با توجه به بیقراری بیمار، این وضعیت به اطلاع آنکال رسید تا بر بالین بیمار حضور یابند. به رزیدنت داخلی و بی‌هوشی اطلاع داده شد که بیمار در حین انتقال کم آورده و دچار خواب‌آلودگی و آژینه شده و با توجه به عدم حضور همکاران کد 99 اعلام شد.

در بخش دیگری از پرونده پزشکی که به قلم پزشک معالج مرحومه نوشته شده، آمده است: هنگامی که وضعیت بیمار به حالت بحرانی رسید تلاش شد تا با کادر پزشکی و متخصصان بیمارستان تماس گرفته و از آنها خواسته شود تا این بار برای انجام عملیات احیاء بر بالین بیمار حاضر شوند اما این بار علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای احیای بیمار صورت گرفت، بعد از یک ساعت بیمار به عملیات احیاء پاسخ نداد و در نهایت با تأیید کادر پزشکی عملیات احیاء خاتمه یافت.

برادر داغدیده بیمار فوت‌شده گفت: خواهرم پا به ماه بود و عصر روز دوشنبه به دلیل دردی که احساس می‌کرد، با پای خودش به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری رفت و اصلاً قصد زایمان نداشت، به این دلیل که وقت زایمانش دو هفته بعد بود. اما پزشک ساعت 10 شب دستور داد که به خواهرم آمپول فشار بزنند. ساعت 2 بامداد خواهرم زایمان طبیعی کرد و نوزادش را سالم به دنیا آورد و حتی او را یک بار بغل هم کرد. خواهر و خواهرزاده‌ام هر دوسالم و سر حال بودند.

این هموطن مازندرانی اضافه کرد: پزشکان در ادامه فرایند درمان خواهرم مرتکب اشتباهی شدند که باعث شد او خونریزی داخلی کند و بدتر اینکه کسی متوجه این موضوع نشد! به دلیل عدم حضور رزیدنت ارشد زایشگاه در محل کارش مشکل خونریزی خواهرم بدون درمان قابل توجه تشدید شد.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص خواهرم در پرونده پزشکی قبل زایمان تأکید شده بود باید حتما متخصص جراح قلب و بیهوشی در هنگام زایمان حضور داشته باشند که کسی نبود! از سویی تأکید شده بود بلافاصه بعد از زایمان باید بیمار را به اتاق آی سی یو ببرند که این کار را هم نکردند و متأسفانه از خونریزی زیاد خواهرم فوت کرد.

پاسخ دانشگاه علوم پزشکی مازندران به علت فوت یک مادر باردار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره فوت مادر باردار در بیمارستان ساری توضیح داد.

به گزارش شمال نیوز، دکتر مردانشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فوت یک مادر باردار در بیمارستانی در ساری گفت: بیمار یک خانم 28 ساله بودند که در سال 86 تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بودند. همچنین این خانم در 32 هفتگی بارداریشان به یک مطب فوق تخصصی قلب مراجعه کردند و در اکوی قلبی‌شان مشخص شده بود که علاوه بر مشکلات قلبی، دچار نارسایی دریچه‌ای نیز هست. بنابراین به این خانم توصیه شده بود که باید تحت مراقبت باشد.

وی افزود: این مادر پس از آنکه شرایط برای زایمان طبیعی وی فراهم شد، دو روز قبل از زایمان در بیمارستان بستری و فرایند زایمان انجام شد، اما متاسفانه بعد از زایمان بیمار دچار مشکلات تنگی نفس و مشکلات قلبی شد و بلافاصله بعد از آن تیم پزشکی اعم از جراح بیهوشی، متخصص زنان و ... حاضر شدند، اما هر کار کردند نتوانستند بیمار را نجات دهند و متاسفانه بیمار فوت کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه علت فوت این بیمار با سابقه بیماری قلبی، در دست بررسی است، ادامه داد: در این زمینه دو کمیته تشکیل شده که در حال بررسی علت فوت هستند و پرونده قبلی بیمار هم که در خراسان است باید بیاید تا ما همه چیز را بررسی کنیم.

مردانشاهی تاکید کرد: قطعا پرونده به دقت بررسی می‌شود و حقی از مردم ضایع نمی‌شود. بر این اساس اگر بفهمیم اشتباهی رخ داده پیگیری می‌کنیم و به مردم اطلاع می‌دهیم.

وی با تاکید در جریان مشکل ایجاد شده برای این مادر، پزشک بر بالین وی حاضر بوده، گفت: اینکه می‌گویند فلان ساعت فلان نفر بالای سر مریض نبوده است، در دست بررسی است، اما باید توجه کرد که بیمار نارسایی دریچه‌ای و مشکل قلبی داشته و حتی پزشک قبل از زایمان اعلام کرده بود که زایمان پر خطری را در پیش دارد. حتی برخی نظرشان این بود که این خانم نباید باردار می‌شد.

مردانشاهی اظهار کرد: البته ما از این اتفاق متاسفیم و قطعا آن را پیگیری می‌کنیم. در این زمینه دو جلسه کمیته در بیمارستان و دانشگاه تشکیل شده و پیگیری‌ها در حال انجام است و ما در سراسر استان پیگیریم؛ چرا که فوت مادر باردار به نحو ویژه و مضاعفی پیگیری می‌شود و اگر اشکالی وجود داشته باشد از سوی مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد. امیدوارم فضایی هم که ایجاد شده با آرامش پیش رود و مردم نگران نباشند؛ چرا که اگر مشکلی وجود داشته باشد با آن برخورد می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا زایمان این خانم به صورت طبیعی انجام شده، گفت: برای بیماران این چنینی باید زایمان به صورت طبیعی و در بازه زمانی کوتاه باشد؛ چرا که قلب بیمار نمی‌تواند تحمل کند. در عین حال باید توجه کرد که زایمان انجام شده و حتی مادر نوزادش را بغل کرده است، اما اینکه بعد از آن علت مرگ خونریزی یا مشکلات قلبی بوده در دست بررسی است و نمی‌توان قبل از بررسی کارشناسی نظری را اعلام کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروي 12 آبان 1395
بيمارستان بي در و پيكر .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 12 آبان 1395
مازندران مظلوم
بی نام 11 آبان 1395
واقعاً بی در و پیکر قربون دهنت
یک شهروند 11 آبان 1395
اسمش اینه، مرکزآموزشی بیمارستان امام خمینی (ره)
شهروند 12 آبان 1395
بیمارستان های دولتی مثل بیمارستان امام یا بیمارستان قلب فاطمه زهرا یه جورایی واسه دست گرمی و طرح کاد پزشکانه. جالب اینجاست کسی هم که باید نظر نهایی و در مورد قصورات احتمالی کادر درمانی بده از خود بدنه وزارت بهداشت و درمانه. بیخود نیست که میگن چاقو دسته اش و نمیبره!!!!
shomali 12 آبان 1395
خونريزي چي شد جوابش؟!!!!!! هركي ناراحتي قلبي داره بچه دار نمي شه؟!!!!!
یک ایرانی 12 آبان 1395
جناب آقای هاشمی وزیرمحترم لطفادستور پیگیری جدی صادرفرمایید.
مازنی 12 آبان 1395
کاش مدیرکل محترم یک بار مثل همه ی دنیا اخلاق رو بدونه واستعفا بده ،گاش کاش کاش
hosini shorabi 12 آبان 1395
آقای وزیر محترم
آقای معاون وزیر مسئول این قصور پزشکی
آقای مدیر کل علوم پزشکی استان مازندران
آقای معاون علوم پزشکی مازندران مسیول این قصور پزشکی
آقای رئیس بیمارستان امام خمینی (ره ) ساری
آقای پزشک معالج این بیمار
آقا و خانم پرستار حاضر بر بالین این بیمار
*******
*******
قط توجه شما رو جلب می کنم به قصور پزشکی بیمارستان دولتی چالوس برین ببینین بر سر دکتر ی کهبیمار بر روی بی مبالاتی پزشک فوت شده خدا چه بلایی بر سر پزشک (البته الان مرحوم شده ) چی آورده ......
فقط همین
خدا هم داره می بینه ****************
ناشناس 12 آبان 1395
ایا مسولین بیمارستان ومسئولین دانشگاه از همین کادر درمانی استفاده می کنند؟ این طور اقای رییس دارند میگن ظاهرا کسانی که ناراحتی قلبی دارند نباید بجه دار بشن!!!!!!!!
شهروند 12 آبان 1395
اقای استاندار اقای وزیر اقای مدیرکل بازرسی استان بخدا قسم یک مادرجوان مرده است ریس کل دادگستری استان لطفایک مادرجوان مرده است بوالله قسم دکتراگاه ومافوقش مقصرندنه پزشکان دردوران دکترناصحی ودکتریونسی دانشگان صاحب داشت دانشگاه پدرومادرداشت ای خدا اینهاشب روزجلسه دارن دانشگاه رابازیچه سیاسی کردندشما بیابیمارستان نوشهرراببینیدبی دروپیکراست شمابریدبیمارستان سجادرامسرببینیدشما بریدبیمارستان فریدونکنارراببینیدکاش مدیرکل محترم یک بار مثل همه ی دنیا اخلاق رو بدونه واستعفا بده ،گاش کاش کاش استعفاکجابودمگربیمارستان رازی نبوداسانسورباسبب فوت بیمارشدریس بیمارستان برکنارشدتمام ایاپزشکان مقصربودندفقط دارن بهمدیگرحال میدنداقای دکتراگاه شب وروزجلسه دارد
مادر 12 آبان 1395
هنوز هم بی تو هیچم مادرم
یاد آغوش پر از آرامشش


تا ابد تسکین غمهای من است


ساروی 12 آبان 1395
اقای دکترجان بابایی طرح پزشک خانواده شهری وروستایی کجاست مگراین مادرتحت نظرپزشک خانواده ایی که گوش فلک راکرکرده نبود وقتیکه گزارشات مردمی سیاسی میدانیدهمین خواهدشد
قم 12 آبان 1395
وقتی خیس از باران به خانه رسیدم

برادرم گفت: چرا چتری با خود نبردی؟

خواهرم گفت: چرا تا بند آمدن باران صبر نکردی؟

پدرم با عصبانیت گفت: تنها وقتی سرما خوردی متوجه خواهی شد

اما مادرم در حالی که موهای مرا خشک می کرد گفت:

باران احمق

این است معنی مادر
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 13 آبان 1395
احسنت.. افرین .خاک پای مادران ایران زمین .واقعا بهشت هم برای اونها کمه
نا شناس 12 آبان 1395
مادران در تاریخ و زندگی بشر، همواره مقامی بلند داشته اند. آثار دینی و ادبی ملت های گوناگون درباره مادر، نکته ها و آموزه هایی خواندنی و شنیدنی دارد. مسلمانان نیز بر اساس آموزه های دینی خود، مادر را در جایگاهی والا نشانده و حرمت او را پاس داشته اند. در روایت است شخص گناهکاری نزد پیامبر آمد و پشیمانی خود را آشکار ساخت و پرسید: چه راهی در پیش بگیرم که خداوند سریعا از گناهان من درگذرد؟ رسول خدا پرسید: از پدرو مادر تو کدام یک زنده اند؟ پاسخ داد: پدرم. فرمود: به او خدمت کن. پس از رفتن آن شخص گناهکار، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به اصحاب فرمود: «اگر این مرد، مادر می داشت و به او خدمت می کرد، گناهانش به سرعت آمرزیده می شد».
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 13 آبان 1395
واقعا......جواب خانواده داغدار چی میشه ...فرزند عزیزش زنده میشه ..فقط متاسفم
نا شناس 13 آبان 1395
وضع شبکه بهداشت ودرمان فریدونکناراسفناک است اوضاع ازدست فرماندارونماینده خارج شده است بحدیکه ریس دفتردانشگاه به شهرستان حضورپیداکرده است وباتذکرجدی به مدیرشبکه ووعده دادن اضافه کاربیشتربه کارمندسعی کردجوراارام کندریس بیمارستان اصلابه کارشناسان ومدیرشبکه بهانمی دهدیک خانم بارداربه بیمارستان مراجعه وباعث پارگی مثانه مادربادرمیشودوکسی نیست این موضوع رابررسی کندوپس ازسه روزجراح ازبابل میارند خواهشنداین خبرپیگیری شود
شکری 13 آبان 1395
پارگی مثانه زن بارداردربیمارستان فریدونکنار
نا شناس 13 آبان 1395
بیشتر کارها در بیمارستان امام اینرنها و ریزدنتها انجام میدهند و دکتر معالج فقط نظارت می کنند از کجا معلوم که عمل را هم انها انجام ندهد کسی از اتاق در بسته چه خبر دارد, راستی پزشک خانواده در اینجا چه نقشی می تواند ایفا کنند با توجه به اینکه دکتر عمومی است ، ما حتی برای درخواست برگه ارجا باید به زور متوسل شویم
همشهری 13 آبان 1395
فقط تاسف ....
درددلی با دکتر از سرای باقی... 13 آبان 1395
چهل ساله و مبتلا به سرطان معده بودم که بدلیل فقر مالی در بیمارستان دولتی و آموزشی شهید بهشتی بابل توسط دکنر ن.ن بعد از جراحی و دراوردن کامل معده سه روز بعد مرخص شدم!!!! حال آنکه روز به رو حالم وخیم تر میشد و ترشحات متعفن از سوراخی که در بدنم ایجاد شده بود خارج میشد و بستگان هر چه با او تماس میگرفتند همه چیز را طبیعی جلوه میداد!!!! یکماه بعد از عمل جراحی زجرکش شدم، مردم و از درد راحت شدم... الان میبینم که بعد از جراحی انترن ها تکه هایی از معده من را گرفته بودند و از خواهرم اجازه میگرفتند که روش آزمایش انجام دهند...بر خواهرم در آن لحظه چه میگذشت...
من هم دلم میخواست در دنیا می ماندم و پدر میشدم... دکتر شما که میدانستید با برداشتن معده یک ماه هم زنده نمیمانم چرا...؟؟؟؟؟
درد دلی از سرای باقی... 13 آبان 1395
یاد دکتر ج بخیر...چقدر خدمت ایشان رسیدم در درمانگاه طوبی... در لحظات آخر عمرم که حالم وخیم شده بود برادر و خواهرم با در دست داشتن پرونده پزشکی پیش دکتر ج متخصص سرطان رفتند تا با ایشون صحبت کنند و دکتر بدترین برخورد را با آنها داشت و از مطب بیرونشان کرد و جلوی بقیه بیماران منشی خود خانم را بست به فحش و بد و بیراه... در ان زمان به برادر و خواهرم چه گذشت فقط خدا میدانست..
دکتر ج و ن.ن نمونه ای از دکتران بی وجدان این سرزمین هستند....
مردی از سرای باقی...
حسین 13 آبان 1395
بهترین کار اینه که این بیمارستان به یک سرای سالمندان تبدیل بشه والسلام
نا شناس 13 آبان 1395
خانواده این مادر از دست رفته کوتاه نیائید صدای مظلومیتتان را به گوش جهانیان برسانید بیمارستان بی در و پیکر پزشکان بی مسئولیت
ع-ل-ح 13 آبان 1395
خدایی اگه این مادر از مسئولین کشوریا وابسته گان آن بود به این راحتی جانش رو از دست می داد.ای کاش همه امکانات کشور مان برای همه مردم باشه!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.